A fogászati kezelések során sajnos előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor a beavatkozás nem a várakozásoknak megfelelően alakul. A pácienseknek fontos tudniuk, hogy milyen jogaik vannak ilyen esetekben, és milyen lépéseket tehetnek a sérelmük orvoslása érdekében.

Fogászati ellátás során akkor beszélhetünk károkozásról (köznyelvben fogászati műhibáról), ha a fogorvos nem a szakmai szabályoknak megfelelően járt el, és ez a beteg egészségében, testi épségében kárt okozott. Például:

  • Nem megfelelő diagnózis felállítása, amely téves vagy szükségtelen kezeléshez vezet.
  • Hibásan végzett fogpótlás vagy implantátum-beültetés.
  • Sterilitási szabályok megsértése miatti fertőzés.
  • Elégtelen érzéstelenítés, amely indokolatlan fájdalmat okoz.
  • Nem megfelelő tájékoztatás a beavatkozás kockázatairól vagy alternatíváiról.

Fontos megjegyezni, hogy nem minden kellemetlen következmény minősül műhibának. Csak akkor beszélhetünk jogi szempontból műhibáról, ha bizonyítható, hogy a fogorvos szakmai mulasztása okozta a problémát.

Mit tehet a beteg műhiba gyanúja esetén?

Ha felmerül a gyanú, hogy fogászati műhiba történt, a következő lépések javasoltak:

  1. Dokumentáció összegyűjtése: Őrizze meg a kezeléssel kapcsolatos dokumentumokat (leletek, kezelési tervek, számlák), mivel ezek kulcsfontosságúak lehetnek egy későbbi jogi eljárás során.
  2. Másodvélemény kérése: Egy független fogorvos véleménye segíthet megállapítani, hogy valóban hibás kezelés történt-e.
  3. Panasz benyújtása: Lehetőség van a fogorvosnál, az adott rendelőnél vagy a területileg illetékes szakmai kamaránál panaszt tenni.
  4. Jogi képviselő bevonása: Ha kártérítési igényt szeretne érvényesíteni, célszerű ügyvédhez fordulni.

Miben segíthet az ügyvéd?

Egy tapasztalt ügyvéd jelentős segítséget nyújthat az alábbiakban:

  • Szakszerű tanácsadás: Az ügyvéd segít felmérni, hogy az adott esetben milyen jogi lehetőségek állnak rendelkezésre.
  • A bizonyítékok elemzése: Az orvosi dokumentáció áttekintése és szükség esetén szakértő bevonása a sikeres eljáráshoz.
  • Kártérítési igény érvényesítése: Az ügyvéd segít a megfelelő eljárás (pl. peres vagy peren kívüli egyeztetés) megindításában, megállapítja, milyen módon és összegben érvényesíthető kártérítés.
  • Kommunikáció a másik féllel: Egy ügyvéd szakszerűen képviseli Önt a fogorvossal vagy annak biztosítójával folytatott tárgyalások során.

Fogászati műhiba esetén a beteg jogai érvényesítéséhez megfelelő lépések és szakértői segítség szükséges. Egy szakszerűen eljáró ügyvéd nemcsak jogi tanácsadással, hanem a teljes eljárás során történő képviselettel is hozzájárulhat ahhoz, hogy a sértett fél jogos igényei érvényesüljenek.

Amennyiben úgy érzi, hogy Önt fogászati műhiba érte, érdemes mielőbb jogi tanácsot kérnie, hogy időben megtegye a szükséges lépéseket és sikeresen érvényesítse jogait.

Hogyan kezdjek bele?

Hívja munkaidőben a +36-1-796-5335 vagy +36-70-361-0700 telefonszámokat, vagy töltse ki kapcsolati űrlapunkat ide kattintva!